jueves, 20 de noviembre de 2008

BOLONYA EN 4 PARAULES

PER QUI NO TÉ NI IDEA SOBRE EL PROCÈS DE BOLONYA I VOL INFORMAR-SE DES DE EL PRINCIPI.

El procès de Bolonya és el producte d’un conjunt de mesures que van més enllà de l’àmbit universitari. La seva finalitat principal és liberalitzar el mercat de serveis educatius superiors, abaratir els costos d’investigació de les empreses privades i abaratir el preu de la mà d’obra qualificada (titulats universitaris).No és una reforma que vulgui transformar la universitat per respondre a necessitats reals ni de l’alumnat ni del professorat.
Al vocabulari oficial la traducció es: “coordinació europea”, “conectar a la universitat amb la societat” i “adaptar els continguts a les necessitats del mercat de treball”.
COM?
a) Liberalitzar el mercat de serveis educatius superiors.
Creació d’una moneda única comuna= l’European Credit Transfer System (ECTS) o eurocrèdit
Afavorir la lliure competència dels proveïdors privats de serveis educatius superiors (universitats privades i acadèmies de tota mena):
Eliminació dels obstacles a la lliure competència:
–>foment del finançament privat d’empreses i pujada del preu de la matrícula:

–> foment de les universitats privades progressivament tractades com a les públiques.

–> restricció de les beques i foment de crèdits (increment negoci per als bancs que inverteixen en educació, p.e. Banc Santander).


b) Abaratir els costos d’investigació de les empreses privades
La manca de finançament públic i el foment del finançament privat implica l’aceptació de diners en situació de debilitat. Compromet l’autonomia universitària.
La inversió de les empreses és finalista (la infraestructura i el personal el segueix pagant l’Estat) laqual cosa implica que la recerca s’orienta cap els interessos dels patrocinadors, no del conjunt de la societat.
La Generalitat està fomentant la derivació de personal qualificat format amb diners públics (becaris predoctorals) cap a la empresa privada. És a dir. Un investigador ultraqualificat en òptica es fomenta que treballi per generar beneficis per a General Òptica (per exemple) en lloc de que General Òptica formi als seus tècnics amb els seus diners, donat que aquest investigador produïra beneficis per a la corporació i no per al conjunt de la societat (que és qui l’ha pagat la formació).
c)Abaratir el preu de la mà d’obra qualificada
Els Graus són una devaluació del títol de llicenciat i de diplomat.
La formació de veritat està als postgraus.
Un graduat no té les mateixes atribucions profesionals que una llicenciatura/diplomatura.
Produeix treballadors i treballadores més barats
[recomanem vivament visitar http://firgoa.usc.es/drupal/presentacion, la pàgina més completa fins ara del tinglat i els dossiers linkats a sota]

Diccionari contra trampes.
una campanya pro-mercantilització de la universitat pública?


VOLS SABER COM VOLEN QUE SIGUI LA TEVA TITULACIÓ EN FORMA DE GRAU?
Consulta els Llibres Blancs de l’ANECA (Agencia Nacional de Evaluación de Calidad).
Les novetats en premsa i declaracions sobre els plans d’estudi i titolacions arreu de l’Estat espanyol
Consulta el Reial Decret.

No hay comentarios:

Bustia de sugeriments

ampaiesbadia@gmail.com
Tots els primers dimecres de cada mes ens trobareu a les 6 de la tarda a les instalacions que AMPA te a l'Institut